Dallas’ta bulunan bilgisayar mühendisleri, bilgisayar oyunlarında yapılan hilelere karşı yeni bir karşı yazılım geliştirdiler.
İlk olarak ön planda tuttukları oyun Counter-Strike oldu. Çalışmalarını
Counter-Strike üzerine başlatan bilgisayar mühendisleri yeni bir mekanizma geliştirerek
diğer bilgisayar oyunlarınada öncü olacak yeni bir karşı yazılım geliştirdi.
Yaptıkları araştırma ve çalıştıkları programı ise çevirimiçi
yayınladılar. Aslında bu konu hilecilerin oyunların neresinde açık bulacağını
bilmelerini sağlamasına rağmen kendilerine olan güvenleri bu bilgileri yayınlamalarının
önüne geçemedi.
Dallas bilgisayar bilimleri Mühendislik ve Bilgisayar
Bilimleri öğrencisi Erik Jonsson ve yazılımı yazan ana karakter olan Md
Shihabul Islam “bilgisayar oyunlarında hile kullanan kullanıcılar iyi
durumdayken, kullanmayan kullanıcılar için adil bir durum değil” şeklinde
açıklamalarda bulundular.
İslam, adil oyun olmayacığını belirtmesine ek olarak, memnun
olmayan oyuncular başka oyunları oynamaya gittiğinde hile yapmanın ekonomik
olarakta bir etkisi olabileceğini söyledi.
Hile kullanan kullanıcılardan çok hileyi kullanıma sunan
kullanıcıların yıllık geliri 1 milyar dolara yakın olan ve hızla büyüyen bir
endüstri olan esporda da ciddi sonuçları olabilir. Bu durumun Ele alınması
sadece normal oyuncular için değil E-sporcular içinde önem arz ediyor.
MMO oyunlarında hile yapmak zor olabilir çünkü bir oyuncunun
bilgisayarından oyun sunucusuna giden veriler şifrelenmiştir. Önceki
araştırmalar, gerçeğin ardından hileyi tespit etmek için şifresi çözülmüş oyun
günlüklerine dayanıyordu. UT Dallas araştırmacılarının yaklaşımı, şifresi
çözülmüş verilere olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor ve bunun yerine sunucudan
gelen ve sunucudan şifrelenmiş veri trafiğini gerçek zamanlı olarak analiz etmesini
sağlıyor.
"Tespit edildikten sonra, oyuncuyu sabit bir zaman
aralığında hile yapmaya devam ederse bir uyarı verebilir ve nazikçe dışarı
atabiliriz. Amacımız, Counter-Strike gibi oyunların tüm oyuncular için
eğlenceli ve adil kalmasını sağlamaktır. " açıklamalarındada bulunuldu.
Yapılan yazılım esnasında araştırmacılar, öğrenci
oyunculardan gelen veri trafiğini izleyerek hile yapmayı gösteren kalıpları
belirlediler. Daha sonra bu bilgileri, oyun verilerindeki kalıplara ve
özelliklere dayalı olarak hile yapmayı tahmin etmek için bir yapay zeka biçimi
olan bir makine öğrenimi modelini eğitmek için kullandılar.
Araştırmacılar, küçük bir oyuncu grubuna dayalı
istatistiksel modellerini daha büyük popülasyonlar için çalışmak üzere
ayarladılar. Hile tespit mekanizmasının bir kısmı, işlemi daha hızlı hale
getirmek ve iş yükünü ana sunucunun merkezi işlem biriminden çıkarmak için veri
trafiğini paralel bir sunucu olan bir grafik işleme birimine göndermeyi içeriyor.
Araştırmacılar, istemci-sunucu mimarisi kullanmayan oyunlar
için bir yaklaşım oluşturmak ve algılama mekanizmasını daha güvenli hale
getirmek için çalışmalarını genişletmeyi planlıyor. İslam, oyun şirketlerinin
hileyi tespit etmek için oyun yazılımlarını eğitmek için UT Dallas tekniğini
kendi verileriyle kullanabileceğini söyledi. Hile tespit edilirse, sistem hemen
harekete geçebilir.
"Amacımız, Counter-Strike gibi oyunların tüm oyuncular
için eğlenceli ve adil kalmasını sağlamaktır."
Diyerek Hileler için kalıcı çözümleri her zaman
bulacaklarının bir sinyalinide vermiş bulunuyorlar.
Yorum Gönder